Сценарій свята «Зимуючі
птахи»
Мета:
ü ознайомити учнів з різними видами зимуючих птахів;
ü довести до свідомості дітей про необхідність збереження
пернатих;
ü розвивати спостережливість і інтерес до птахів;
ü виховувати бережливе ставлення до природи;
ü сприяти духовному збагаченню школярів.
Обладнання: музичне оформлення; годівнички; малюнки учнів;
фотографії зимуючих птахів, яйця птахів.
Епіграф свята:
«Бережи
природу! Захищай птахів»
Хід заходу
І. Вступ
Ведучий: Птахи! Їх можна побачити і почути скрізь: у парках, скверах, садах, лісах, полях, біля водойм, у містах і селах або просто на вулиці.
Ведуча: Птахи – це пісня і політ! Це голоси наших полів, лісів, гір та пустель. Їхні пісні звучать на Землі цілий рік. Їхні голоси чуємо вдень і вночі.
Ведучий: Птахи – це діти повітря, підкорювачі повітряного океану. Вони можуть піднятися вище гір і хмар, перелетіти пустелю, море, океан.
Ведуча: Птахи – діти веселки. Їхнє пір’я переливається всіма кольорами веселки. Вони несуть радість людям.
Ведучий: Птахи – частина природи, без них її краса була б неповною.
Ведуча: Птахи – вірні наші помічники, захисники садів, полів від шкідників та гризунів.
Ведучий: Тому їх треба берегти і охороняти. Про них треба піклуватися і допомагати в скрутні хвилини.
Ведуча: Зима – найскладніший період у житті птахів. Не так холод, як голод дошкуляє тим, що залишилися зимувати разом з нами. Давайте допоможемо їм, підтримаємо їх!
Ведучий: Саме тому в нашій школі проходить акція на допомогу зимуючим птахам! – « Годівничка» Ми зробили і розвішали годівнички, а також зібрали багато цікавої інформації про птахів, від простих загадок до енциклопедичних повідомлень. Ми спостерігали за птахами, малювали їх.
Ведучий: Птахи! Їх можна побачити і почути скрізь: у парках, скверах, садах, лісах, полях, біля водойм, у містах і селах або просто на вулиці.
Ведуча: Птахи – це пісня і політ! Це голоси наших полів, лісів, гір та пустель. Їхні пісні звучать на Землі цілий рік. Їхні голоси чуємо вдень і вночі.
Ведучий: Птахи – це діти повітря, підкорювачі повітряного океану. Вони можуть піднятися вище гір і хмар, перелетіти пустелю, море, океан.
Ведуча: Птахи – діти веселки. Їхнє пір’я переливається всіма кольорами веселки. Вони несуть радість людям.
Ведучий: Птахи – частина природи, без них її краса була б неповною.
Ведуча: Птахи – вірні наші помічники, захисники садів, полів від шкідників та гризунів.
Ведучий: Тому їх треба берегти і охороняти. Про них треба піклуватися і допомагати в скрутні хвилини.
Ведуча: Зима – найскладніший період у житті птахів. Не так холод, як голод дошкуляє тим, що залишилися зимувати разом з нами. Давайте допоможемо їм, підтримаємо їх!
Ведучий: Саме тому в нашій школі проходить акція на допомогу зимуючим птахам! – « Годівничка» Ми зробили і розвішали годівнички, а також зібрали багато цікавої інформації про птахів, від простих загадок до енциклопедичних повідомлень. Ми спостерігали за птахами, малювали їх.
Ведуча: Друзі, ви вже, мабуть, знаєте, що деякі птахи
відлітають на зиму у теплі краї, а інші, найсміливіші, залишаються
зимувати.
А зараз ми проведемо віршовану вікторину, з якої
дізнаємося чи ви знаєте назви зимуючих птахів.
ІІ. Зимуючі птахи нашого краю.
На землі білосніжна корона,
Біле все, лише чорна... (ворона).
Вже безлисте гілля, наче палка,
А на ньому сидить сонна... (галка).
На тополі високо-високо
Стрекотить білобока... (сорока).
От було б менше снігу, якби
Були б ситі усі... (голуби).
А ось тут на малім деревці,
Ніби кульки сидять... (горобці).
Все замерзло, немає водички.
Між гілками літають... (синички).
В пору цю їсти пташечка хоче,
Он на дереві дятел... (стукоче).
З-під кори добуває личинки,
Все ж їда для малої... (пташинки)
Все поснуло: жук, муха, комар,
А в ялинах — господар... (шишкар).
З шишок від добуває зернятка,
Будуть ситі його... (пташенятка).
Десь здалеку доноситься стук,
То горіха роздовбує... (крук).
Ліс шумить і хурделиця ойка,
Між гілками з'явилася... (сойка).
В теплий край ці пташки не літають,
Зиму тут вони всі... (зустрічають).
На берізці на гіллі вгорі
Кольорові сидять... (снігурі).
А омелюхів зграйка ось тут
Горобину червону... (клюють).
Десь у лісі, немов у дворі,
Ходять красеники... (глухарі).
Зараз стужа, мороз і зима.
Корму доброго птахам... (нема).
Та у вирій вони не літають,
Вони мужньо тут зиму... (стрічають).
Над усе вони люблять свій край,
То ж пташині ти... (допомагай).
На землі білосніжна корона,
Біле все, лише чорна... (ворона).
Вже безлисте гілля, наче палка,
А на ньому сидить сонна... (галка).
На тополі високо-високо
Стрекотить білобока... (сорока).
От було б менше снігу, якби
Були б ситі усі... (голуби).
А ось тут на малім деревці,
Ніби кульки сидять... (горобці).
Все замерзло, немає водички.
Між гілками літають... (синички).
В пору цю їсти пташечка хоче,
Он на дереві дятел... (стукоче).
З-під кори добуває личинки,
Все ж їда для малої... (пташинки)
Все поснуло: жук, муха, комар,
А в ялинах — господар... (шишкар).
З шишок від добуває зернятка,
Будуть ситі його... (пташенятка).
Десь здалеку доноситься стук,
То горіха роздовбує... (крук).
Ліс шумить і хурделиця ойка,
Між гілками з'явилася... (сойка).
В теплий край ці пташки не літають,
Зиму тут вони всі... (зустрічають).
На берізці на гіллі вгорі
Кольорові сидять... (снігурі).
А омелюхів зграйка ось тут
Горобину червону... (клюють).
Десь у лісі, немов у дворі,
Ходять красеники... (глухарі).
Зараз стужа, мороз і зима.
Корму доброго птахам... (нема).
Та у вирій вони не літають,
Вони мужньо тут зиму... (стрічають).
Над усе вони люблять свій край,
То ж пташині ти... (допомагай).
ІІІ.
Вікторина
ЧИ
ЗНАЄТЕ ВИ?
Назвіть
найважчого птаха в Україні?
1.
Як сова полює вдень?
1.
Які птахи видають звуки, схожі на
гавкання собаки? Сміх людині Шипіння зміі? Ревіння бугая? Мекання ягняти?
2.
Який наш співочий птах може пірнати
на дно водойм і бігати по дну?
1.
Який птах рухається по вертикальному
стовбуру дерева вниз і вгору головою, а який – тільки вгору?
2.
У співочих птахів, як відомо
співають самці. В яких птахів співаю самки?
3.
Який співочий птах весною починає
співати раніше за всіх?
4.
Який птах переносить своїх пташенят
у лапах?
5.
В якого птаха насиджує яйця і
турбується про пташенят самець? 10.Чи зустрічаються в природі білі галки і
горобці?
6
.Який птах полює за комахами присмерком?
7.Які
птахи сприяють розселенню в лісі горобини, черемхи, жостеру та інших ягідних
дерев і кущів?
ВІДПОВІДІ.
1.
Найважчий
і найбільший птах в Україні – дрохва. Вага самця досягає кг.
2.
Біла,
або полярна , сова. Цей птах може бути активним і вдень, її зрозуміло, бо
інакше він не зміг би існувати влітку у полярних краях, і сонце не заходить.
3.
Самець білої куріпки навесні під час
токування видає звуки схожі і гавкання собаки. Звуки, схожі на голосний сміх,
видають лісові птах Філін і сіра сова, а також морський птах чорноголовий марти
Крутиголовка – невеликий птах, лякаючи ворога, погрозливо крутиголовою,
відкриває рот і сичить, як змія.. Самець великого болотного птаха, якого в
народі прозвали бугаєм, навесні, опустивши дзьоб в воді видає дуже голосні
звуки, схожі на ревіння бугая. Звуки, подібні
до
мекання ягняти, видає хвостом, що тремтить у повітрі, бекас під час шлюбного
польоту.
1.
Оляпка.
2.
У будь якому напрямі по стовбурі
дерева можуть пересуватися повзик і пищуха; дятел пересувається по дереву
тільки вгору головою.
3.
У снігурів і чечіток. Горихвістка
починає співати раніше від інших птахів. Поті!просинається вільшанка, після неї
– дрозди, вівчарки, славки, мухоловки пізніше , – зяблики, вівсянки,
горобці.
4.
Вальдшнеп.
5.
У куліка-плавунчика.
6.
Так. Білі птахи зустрічаються не
тільки серед галок і горобців, а> серед дроздів, кедрівок, зозуль, кібчиків,
ластівок.
7.
Дрімлюга.
1.
Дрозди, омелюхи, стрижі.
Ведуча: А зараз
конкурс для вболівальників – Курочка Ряба
ІV. Конкурс «Курочка Ряба»
Цей конкурс для
болільників проходить, поки готується пантоміма.
З паперу
вирізають фігури, що імітують пташині яйця. На цих «яйцях» написані анаграми
назв птахів: пкаш, ринкаманда, огнімалф, клику, кавтілас, буртяс.
1.
Кожному болільнику видати «лоток яєць». Який птах «вилупиться» з
яєць?




2. Ведучий ставить те саме питання, наголошуючи
різні слова. ЧОМУ птахи сидять на яйцях? Чому ПТАХИ сидять на яйцях? Чому птахи
СИДЯТЬ на яйцях? Чому птахи сидять НА ЯЙЦЯХ?
V. Театралізована ІНСЦЕНІЗАЦІЯ ( розмова діда з дітьми)
Зустріч діда з дітьми (з рюкзаками вибігають діти).
Дідусь: Агов! Куди це ви дітлахи зібрались?
Діти: До лісу!
Дідусь: І що ви там забули?
Діти: Не що забули, а йдемо відпочити,
природою помилуватися.
Дідусь: А чи ж готові ви до зустрічі з природою?
Діти: Аякже! Все взяли. І транзистор, і напої...
Дідусь: А що, хіба ліс хоче музику послухати?
Діти: Та ні, то ми для культурного відпочинку.
Дідусь: Ну-ну, я думав, ви йдете слухати музику?
Діти: Що ви, дідусю, вигадуєте.
Де ж та музика в лісі?
Дідусь: А ви сходіть та послухайте.
І правила поведінки в лісі не забудьте.
Діти: Та ми знаємо, Усі розкажемо.
1. НЕ КРИЧІТЬ, не галасуйте, не вмикайте голосно музику.
Ти злякаєш пташку, вона злетить з гнізда, яйця захолонуть,
з них ніколи не виведуться пташенята..
2. НЕ ЗРИВАЙ листя, не топчи траву. Кожний листочок,
кожна травинка виділяє в повітря кисень.
3. Найкраща квітка та, що квітує там, де зросла. НЕ РУШ її.
4. НЕ ЛОВИ барвистих метеликів. Вони запилюють рослини.
5. НЕ ЛАМАЙ, не каліч дерев і кущів: рана на рослині -
рана на живому.
6. Найчистіша й найсмачніша вода - джерельна.
НЕ СКАЛАМУТЬ джерело.
7. Гриби - отруйні для людини, для лісових мешканців -
ліки й харч. НЕ ТОПЧИ їх.
8. Ніщо так згубно не впливає на живе, як вогонь. НЕ ПАЛИ
траву, не залишай не загашених вогнищ.
9. Покинута консервна банка, скло можуть поранити лісового
звіра. НЕ ЗАЛИШАЙ після себе в лісі сміття.
Дідусь: І тоді ліс відкриє вам свої таємниці та чудеса.
Ведуча: Для підгодовування птахів зимою необхідні
годівнички.
Зараз ми розповімо вам які вони повинні бути.
VІ. Як
виготувати пташині годівнички.
Готуючись
до зустрічі з пташками, слід розвішувати шпаківні й дупляні відремонтувати
торішні. Взимку в саду, парках розвішувати годівнички, насипати в них насіння.
Перед
прильотом птахів необхідно ретельно перевірити, чи не з’явилися в їх будиночках
щілини, тому що в шпаківнях зі щілинами птахи оселяюся рідко коли.
Шпаківні
слід ретельно почистити всередині та викинути стару підстілку; в ній часто
заводяться паразити, що турбують пташенят. Підстілку ж працелюбні птахи
зроблять нову.
Пташині
будинки бажано продезинфікувати. Для цього слід шпаківі зняти з дерева, облити
окропом і просушити.
Ведучий: А зараз завітаємо до нашої «Пташиної їдальні».
VІІ. Конкурс «Пташина їдальня»
Ведуча: Чим і як найкраще годувати птахів?
Поради:
1) Насіння не потрібно смажити; перш, ніж його давати птахам, потрібно трохи почавити.
2) Хлібні крихти мають бути із білого хліба.
3) Сало не повинно бути солоним.
Перелік кормів:
Зерно, насіння соняшника, овес, просо, ягоди калини, горобини, насіння бур’янів, крихти хліба, шматочки несолоного сала, насіння кавуна, гарбуза.
Ведучий: Що стосується пташиного апетиту, то відомо, що:
• Птахи можуть розрізняти солоне, солодке, гірке.
• Кожна пара маленьких синичок може обслужити 40 плодових дерев.
• Сова з’їдає за місяць 85-130 мишей, а за літо – до 1000 полівок і мишей, зберігаючи 1 т хліба.
• Грак за день може знищити 400 шкідників.
• Три дятли за день поїдають 1000 короїдів – шкідників лісу.
• Синиця за добу з’їдає стільки комах, скільки важить сама.
• Якби людина мала такий апетит, як птахи, то вона б за добу з’їдала 40 хлібин.
Поради:
1) Насіння не потрібно смажити; перш, ніж його давати птахам, потрібно трохи почавити.
2) Хлібні крихти мають бути із білого хліба.
3) Сало не повинно бути солоним.
Перелік кормів:
Зерно, насіння соняшника, овес, просо, ягоди калини, горобини, насіння бур’янів, крихти хліба, шматочки несолоного сала, насіння кавуна, гарбуза.
Ведучий: Що стосується пташиного апетиту, то відомо, що:
• Птахи можуть розрізняти солоне, солодке, гірке.
• Кожна пара маленьких синичок може обслужити 40 плодових дерев.
• Сова з’їдає за місяць 85-130 мишей, а за літо – до 1000 полівок і мишей, зберігаючи 1 т хліба.
• Грак за день може знищити 400 шкідників.
• Три дятли за день поїдають 1000 короїдів – шкідників лісу.
• Синиця за добу з’їдає стільки комах, скільки важить сама.
• Якби людина мала такий апетит, як птахи, то вона б за добу з’їдала 40 хлібин.
Отже, ви для себе зробили висновок:
кожен, хто любить і цінує рідну природу, повинен постійно дбати про її
збагачення, вміти зберігати і розумно використовувати її скарби. Отож, необхідно завжди
охороняти птахів, стежити за тим, щоб ніхто не кривдив їх, не забирав яєчок,
не руйнував гнізд, не здіймав галасу там, де вони гніздяться!
« Птахи – частина
природи,
без яких
її краса була б неповною»,
«Ніколи не зробимо шкоди
Ми пташці у нашім краю.
Ми друзі і вірні, і щирі,
Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій,
І тих, що зимують у нас»
«Ніколи не зробимо шкоди
Ми пташці у нашім краю.
Ми друзі і вірні, і щирі,
Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій,
І тих, що зимують у нас»
Немає коментарів:
Дописати коментар